Historia

Noormarkun-Ahlaisten Reservinaliupseerit ry perustettiin v. 1965 Ahlströmin virkailijakerholla Noormarkussa. Yhdistyksen nimi vaihtui nykyiseksi vuonna 1996, jolloin yhdistyksen jäsenpohja muuttui avoimemmaksi sallien jokaisen 18 vuotta täyttäneen Suomen kansalaisen liittyä jäseneksi sukupuoleen katsomatta.

Noormarkun-Ahlaisten Reserviläiset ry toimii paikallisena yhdistyksenä osana Reserviläisliittoa. Reserviläisliitto on avoin maanpuolustusjärjestö ja samalla Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, jossa on yli 35 000 jäsentä. Jäseneksi voi liittyä 18 vuotta täyttänyt ja kannattajajäseneksi myös alle 18 vuotias Suomen kansalainen sukupuoleen tai sotilasarvoon katsomatta. Tärkeintä on halu osallistua maanpuolustustyöhön.