Kuntoliikunta

Yksi keskeisistä tavoitteistamme on ylläpitää ja kehittää jäsenistömme fyysistä kuntoa. Hyvä fyysinen kunto on reserviläisen taistelukyvyn kannalta olennaisen tärkeä asia, jota jokaisen on vaalittava.

Reserviläisten kunnosta ollaan myös kiinnostuneita; reserviläisillä on oma kuntotestinsä, johon jokainen voi osallistua.
Säännöllisen liikunnan harrastamisessa yksi tärkeä asia on seuranta. Kirjaa ylös suorituksesi, ja seuraa kehitystä. Liikuthan vähintään 2-3 kertaa viikossa?

MarsMars kuntoilemaan!

Puolustusvoimat tarjoaa varusmiespalveluksensa aloittaville ilmaisen kunto-ohjelman MarsMars sovelluksessa. Palvelu soveltuu myös reserviläisten ja muiden kuntoilijoiden käyttöön.

MarsMars sovelluksella voit testata lähtökuntosi, jonka perusteella sovellus tarjoaa juuri Sinulle sopivan nousujohteisen kunto-ohjelman. Varusmieheksi tuleville tarjolla on räätälöity kolmen kuukauden kuntokuuri ennen kasarmille saapumista.

Kuntotestien lisäksi saat runsaasti kuvallisia harjoitteluohjeita sekä harjoitusvideoita, joiden avulla oma kuntoilusi etenee hyvin. Jos et ole kuntoillut aikoihin, ota tarvittaessa asia terveydenhoidossa esille ennen aloittamista. Kuntoilu on helppoa, kun saat neuvoja.

MarsMars-sovellus on saatavilla Android- ja iPhone-puhelimiin

Käyttäjätunnuksesi on jäsennumerosi, jonka löydät jäsenkortistasi. Salasana on aluksi sukunimesi isoilla kirjaimilla, vaihdetaan ensimmäisellä kirjautumiskerralla mieleiseksesi. Tänne voit kirjata kaikenlaisen liikunnan lisäksi myös ammuntaharjoitteluasi. Näin ylläpidät liikuntapäiväkirjan lisäksi mm. aseiden hankkimislupien yhteydessä tarvittavaa tietoa harrastuksestasi.

Puolustusvoimien MarsMars -sovellus saatavilla nyt myös reserviläisille. Katso lisää: https://puolustusvoimat.fi/web/sotilasliikunta/marsmars